Kako promene vremena utiču na zdravlje i raspoloženje?

21.07.2021. | 09:53
Kako promene vremena utiču na zdravlje i raspoloženje?

Iako se sunčano vreme vezuje za lepo raspoloženje, nagli porast temperature praćen visokom vlažnošću vazduha, baš kao i nagli pad temperature može nepovoljno da utiče kako na psihičko, tako i na fizičko zdravlje.

Vremenski faktori koji utiču na naš organizam uključuju temperaturu vazduha, UV zračenje, vlagu, vetar, atmosferski pritisak. Među najranjivijim su ljudi srednje dobi, žene više nego muškarci.

Istraživanja su pokazala da 20% stanovništva ima problema sa zdravljem usled promene vremena, kao i sa povišenom i učestalijom nervozom, zatim ozbiljnim padom koncentracije.
Meteoropatiji su, u ovakvim vremenskim prilikama, odnosno neprilikama sklonije osobe koje pate od anksioznosti i depresije.

Vremenske promene uzrokuju elektromagnetni talasi koji utiču na hipotalamus u mozgu i indirektno pojačavaju izlučivanje hormona stresa, smanjujući hormon sreće endorfin, što vodi do pojačane anksioznosti, glavobolje i ostalih simptomima.

Zdravstveni problem koji mogu da se jave kao posledica naglih promena:
• Glavobolja
• Vrtoglavica
• Pad koncentracije
• Nesanica
• Promene raspoloženja
• Nervoza
• Fizička slabost
• Hipertenzija
• Ubrzan rad srca
• Pogoršanje simptoma postojeće hronične bolesti
• Depresija
• Anksioznost

Zdrave životne navike mogu pozitivno uticati na ublažavanje ovih problema.
Preporučuje se redovna šetnja i odmor u prirodi, zdrava i pravilna ishrana i povećan unos tečnosti.
Redovno vežbanje je takođe dobar lek protiv meteoropatije.

Preporučuje se unos magnezijuma i vitamina B koji su neophodni za pravilno i zdravo funkcionisanje krvnog i nervnog sistema.

Etarska ulja predstavljaju prave saborce u borbi protiv tegoba izazvanim naglim vremenskim promenama. Upotreba etarskih ulja mente, lavande, narandže i ruzmarina se preporučuju kod jakih glavoboja i migrena.

Preporučuju se namirnice bogate vitaminom C i omega 3 masnim kiselinama, voće i riba, dok je potrebno izbegavati namirnice bogate ugljenim hidratima, jer posle početne euforije dovode do povećanja umora.

Takođe se preporučuje konzumacija biljnih čajeva.
Čaj od kamilice ili čaj od limete smanjuju nervozu i napetost.
Čaj od valerijane odličan je izbor za one koji pate od nesanice. Pijte ga uveče.
Čaj od đumbira je pravi izbor za poboljšanje cirkulacije.

Lecitin se preporučuje osobama sa bolnim zglobovima i otežanim kretanjem. Lecitin takođe ima pozitivno dejstvo na poboljšanje koncentracije.

Okružite se pozitivnom energijom i pozitivnim ljudima.