Suplementacija kod glavobolja

12.07.2021. | 10:02
Suplementacija kod glavobolja

Glavobolje se najčešće javljaju usled kombinacije nervnih impulsa poslatih iz krvnih sudova i mišića glave dok je uzrok nastanka ovih signala i dalje nepoznat.

Okidači za javljanje glavobolja su fizička neaktivnost, stres, infekcije, prehlada, povišena temperatura, naprezanje leđa i očiju, pasivno pušenje, mirisi poput parfema ili hemikalija, alergije na hranu, hormonski disbalans, genetski faktori (posebno kod migrena), vitaminski i elektrolitni disbalans.

Pre pribegavanja farmakološkoj terapiji, određeni suplementi i zdrave životne navike mogu olakšati tegobe .

Magnezijum je mineral koji se često preporučuje za olakšavanje bolova posebno kod pacijenata koji pate od migrenoznih napada jer je utvrđeno da se kod njih javlja njegov nedostatak.
Mehanizam delovanja se zasniva na blokadi transmisije bolnih signala u mozgu, pogotovo fotosenzitivnih i nociosenzitivnih, kao i na poboljšavanju funkcije trombocita. Na taj način magnezijum dovodi do smanjenja frekvencije migrenoznih napada.
Preporučena doza je 200-600 mg dnevno (bezbedan je i za trudnice). Ishranu treba obogatiti i namirnicama bogatim magnezijumom kao sto su pasulj, orašasti plodovi, brokoli, zeleno povrće...

Vitamini B grupe učestvuju u izgradnji neurotransmitera, poput serotonina koji je takodje deficitaran kod ljudi koji pate od migrena. Deficijencija ove grupe vitamina dovodi do pada energije, problema sa razmišljanjem, koncentracijom i do pojave simptoma glavobolje.
Vitamin B2 ili riboflavin redukuje frekvencu i dužinu trajanja migrena.
Vitamin B3 ili niacin reguliše glavobolje vaskularnog tipa jer poboljšava cirkulaciju putem izazivanja vazodilatacije.
Vitamini B kompleksa u velikoj meri utiču na raspoloženje, redukuju stres i poboljšavaju izvršavanje radnih zadataka.

Koenzim Q10 je važan za tretiranje i prevenciju glavobolja.

Melatonin se, takođe, pokazao kao delotvoran kod prevencije glavobolja.

Takođe je važno voditi računa i od dovoljnom unosu tečnosti, pravilnoj ishrani i balansu između fizičke aktivnosti i odmora.