Page 9 - Vega magazin 07
P. 9
Inovativno učenje
Osnovni princip metodologije ove discipline jeste
inovativno učenje. Dakle, težnja da se stečena znanja
funkcionalno koriste, a ne da se reprodukuju pasivno.
To je stanje u kojem je osoba nedvosmisleno prisutna,
aktivno učestvuje u procesu učenja, a koncentracija,
pažnja i fokus su na vrhuncu.
Otuda najbolji primer inovativnog učenja možemo
naći upravo na časovima mentalne aritmetike. Svaki
zadatak rešen na abakusu je novi mini projekat, a
mentalno izvođenje istog poprima jednu dimenziju
intuitivnosti i samopouzdanja koja ima nemerljiv
značaj kada je u pitanju razvoj kognicije mladog uma.
Deca zamišljaju abakus što na poseban način neguje
vizuelizaciju i kreativnost, dok istovremeno zahteva
aktivno analiziranje i logičko zaključivanje. Postignuta
brzina, koja je neretko laicima nepojmljiva, je samo
svedočanstvo o tome da je čitav proces sinhronizovan
i da se sve odvija po vrlo jasnom planu.
Abakus No, ipak se dešava da u želji da bolje razumeju sam
proces kognitivnog sazrevanja svog deteta, roditelji
Najzanimljiviji momenat je da ova spravica pretenciozno porede brzinu mentalnog računanja drugara iz grupe
nosi ime računaljke, jer zapravo sve vreme se svaka premda razlika u brzini izračunavanja nije od suštinskog
aritmetička radnja u potpunosti oslanja na mentalni rad značaja. Individualnost je neprikosnovena u ovom
korisnika abakusa. procesu učenja i stoga je važno poštovati celokupan
proces, a cilj je isti – razvoj intelektualnih sposobnosti.
Premda je konceptualno veoma zgodan i njegova
struktura nudi drugačiji pristup rešavanju problema, on
jeste funkcionalniji od parčeta papira, ali krajnji bilans Jednom, kada dete počne verovati u vlastiti sud, koji
je snaga uma onog koji računa. Koliko je skoncentrisan, je u potpunosti baziran na jednoj merljivoj i egzaktnoj
kakav ima fokus, kapacitet memorije, sposobnost analize disciplini, poput mentalne aritmetike, kada veruje
i logičkog prosuđivanja. Sinteza svega ovoga nas dovodi mentalnoj slici koju kreira i koja se uvek menja u
do suštine ove veštine. zavisnoti od samog zadatka, kada veruju SEBI –
mnogo je izvesnije da će se „ kad porastem biću..”
priča odvijati baš onako kako treba.
Danica Banzić
Master trener mentalne aritmetike
u školi „ Malac Genijalac”
www.malacgenijalac.com
Tel:065/471-5555
11 VEGA ZVEZDA ZDRAVLJA