Page 9 - Vega magazin 07
P. 9

Inovativno učenje

                                                              Osnovni  princip  metodologije  ove  discipline  jeste
                                                              inovativno  učenje.  Dakle,  težnja  da  se  stečena  znanja
                                                              funkcionalno koriste, a ne da se reprodukuju pasivno.
                                                              To je stanje u kojem je osoba nedvosmisleno prisutna,
                                                              aktivno  učestvuje  u  procesu  učenja,  a  koncentracija,
                                                              pažnja i fokus su na vrhuncu.


                                                                Otuda  najbolji  primer  inovativnog  učenja  možemo
                                                                naći upravo na časovima mentalne aritmetike. Svaki
                                                                zadatak  rešen  na  abakusu  je  novi  mini  projekat,  a
                                                                mentalno  izvođenje  istog  poprima  jednu  dimenziju
                                                                intuitivnosti  i  samopouzdanja  koja  ima  nemerljiv
                                                                značaj kada je u pitanju razvoj kognicije mladog uma.


                                                              Deca  zamišljaju  abakus  što  na  poseban  način  neguje
                                                              vizuelizaciju  i  kreativnost,  dok  istovremeno  zahteva
                                                              aktivno  analiziranje  i  logičko  zaključivanje.  Postignuta
                                                              brzina,  koja  je  neretko  laicima  nepojmljiva,  je  samo
                                                              svedočanstvo o tome da je čitav proces sinhronizovan
                                                              i da se sve odvija po vrlo jasnom planu.
          Abakus                                              No,  ipak  se  dešava  da  u  želji  da  bolje  razumeju  sam
                                                              proces  kognitivnog  sazrevanja  svog  deteta,  roditelji
          Najzanimljiviji momenat je da ova spravica pretenciozno  porede  brzinu  mentalnog  računanja  drugara  iz  grupe
          nosi  ime  računaljke,  jer  zapravo  sve  vreme  se  svaka  premda razlika u brzini izračunavanja nije od suštinskog
          aritmetička radnja u potpunosti oslanja na mentalni rad  značaja.  Individualnost  je  neprikosnovena  u  ovom
          korisnika abakusa.                                  procesu  učenja  i  stoga  je  važno  poštovati  celokupan
                                                              proces, a cilj je isti – razvoj intelektualnih sposobnosti.
          Premda  je  konceptualno  veoma  zgodan  i  njegova
          struktura nudi drugačiji pristup rešavanju problema, on
          jeste funkcionalniji od parčeta papira, ali krajnji bilans   Jednom, kada dete počne verovati u vlastiti sud, koji
          je snaga uma onog koji računa. Koliko je skoncentrisan,   je u potpunosti baziran na jednoj merljivoj i egzaktnoj
          kakav ima fokus, kapacitet memorije, sposobnost analize   disciplini,  poput  mentalne  aritmetike,  kada  veruje
          i logičkog prosuđivanja. Sinteza svega ovoga nas dovodi   mentalnoj  slici  koju  kreira  i  koja  se  uvek  menja  u
          do suštine ove veštine.                               zavisnoti  od  samog  zadatka,  kada  veruju  SEBI  –
                                                                mnogo  je  izvesnije  da  će  se  „  kad  porastem  biću..”
                                                                priča odvijati baš onako kako treba.






                                                                                    Danica Banzić

                                                                                    Master trener mentalne aritmetike
                                                                                    u školi „ Malac Genijalac”

                                                                                    www.malacgenijalac.com

                                                                                    Tel:065/471-5555





          11                                                                             VEGA ZVEZDA ZDRAVLJA
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14